Flexible Sampling váltja a First Click Free-t
A Google szabályai miatt csökkenő bevételeik miatt aggódó kiadók elérték, hogy a keresőóriás változtasson szabályain. Korábban a First Click Free szabályzatának értelmében napi három cikket, posztot ingyenesen kellett biztosítaniuk a Google olvasói számára. A fizetett szolgáltatást nyújtók bevételei folyamatosan csökkenni kezdett, ezért szabadultak a megállapodástól. A Google a kiadók elvesztése előtt átállt a Flexible Sampling-re.
A korábbi rendszer lényege az volt, hogy a keresőben megjelenő cikkekre kattintva, a felhasználó a teljes posztot kellett, hogy lássa, nem pedig fizetőkaput. Ezt elvileg napi három alkalommal kellett biztosítani egy felhasználó számára. Aki ezt biztosította, magasabb rangsort kapott a keresőben.
A Google azzal érvelt, hogy a jobb keresési pozíciók több előfizetést hozhatnak a fizető tartalmat kínálók számára, ugyanakkor a Wall Street Journal azt tapasztalta, hogy miután felhagyta az együttműködéssel a keresővel, az organikus forgalom a keresőből visszaesett ugyan, de az előfizetések száma növekedett.
A Google szeretné visszaszerezni a kiadókat, ezért előfizetést növelő marketing megoldáson és stratégiákon kezdett el dolgozni. A Flexible Sampling lényege, hogy a kiadók döntik el, hogy mennyi cikket tesznek elérhetővé ingyenesen, így megállapíthatják, hogy a keresőben elért pozíció és az előfizetések mértéke mikor optimális. A Google számára lényeges, hogy a jó és értékes cikkek továbbra is megjelenjenek a keresőben, hiszen a keresés hitelességét ez biztosítja.
A Google a kiadóknak azt javasolja, hogy a napi három cikk helyett havi 10 cikket biztosítsanak ingyen, ez hozhatja a legjobb organikus találat / új előfizetői arányt.
A Google a kiadók pénztárcáját új fejlesztéseivel próbálja megnyitni, ezek olyan új algoritmusok kidolgozására irányulnak, melyek pontosan meghatározzák, hogy egyes felhasználók milyen tartalomért hajlandók fizetni, így célzottan reklámozhatók egyes médiatermékek.
Marketing megfontolások miatt változtat a Google a korábbi szabályozáson és előírásokon. A Google keresőjében a kiadók a Flexible Sampling ingyenes hírbiztosításra állnak át mostantól, az új marketing stratégia részeként, mely elvileg több előfizetőt biztosít számukra. Még néhány érdekes és izgalmas olvasnivaló témát ajánlunk: Google, marketing, alkalmazás, kampány, Google, reklám, szolgáltatás, hírek.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: